5 κορυφαίες συμβουλές ευεξίας για όποιον θέλει να είναι σε φόρμα

Τέλος !! Μπορούμε επιτέλους να δουμε το φώς του ήλιου καθώς βγαίνουμε σιγά σιγά απο το lockdown. Βέβαια όλο αυτο το διάστημα αποκτήσαμε νέες συνήθειες, όπως το να τρώμε περισσότερο και να κινούμαστε λιγότερο. Σε συνδυασμό με τον ψυχικό φόρτο λόγω της όλης κατάστασης, η έξοδος απο την χειμερία νάρκη μπορεί να μας κάνει να νιώθουμε πιό αργοί και να αισθανόμαστε λιγότερη αυτοπεποίθηση όταν θα επιστρέψουμε στον έξω κόσμο.

Για αυτό ακριβώς το λόγο ενώσαμε τις δυνάμεις μας, για να σας φέρουμε πέντε βασικές συμβουλές, ώστε απο δώ και πέρα να έχετε καλή φυσική και ψυχική κατάσταση.

Φάτε προσεκτικά

Είναι αυτονόητο ότι αν θέλετε να μπείτε σε φόρμα, τότε αυτό που βάζετε στο σώμα σας είναι πολύ σημαντικό. Την σωστή διατροφή δεν πρέπει να την μπερδεύουμε με δίαιτες απώλειας βάρους ή με μία προσωρινή λύση για να τιμωρήσουμε τον εαυτό μας μετά απο υπερκατανάλωση τροφών. Πρόκειται για την σωστή τροφοδότηση του σώματός μας, δηλαδή, με ότι είναι απαραίτητο στον οργανισμό μας για να είναι υγιής.

Ίσως έχετε ακούσει το παράδειγμα ότι η σωστή διατροφή είναι σαν να βάζουμε τη σωστή βενζίνη στο αυτοκίνητό μας, διασφαλίζοντας ότι λειτουργεί σωστά. Είναι αλήθεια – το σώμα μας είναι σαν ένα (εξαιρετικά περίπλοκο) μηχάνημα που χρειάζεται το σωστό καύσιμο για να λειτουργεί καλύτερα.

Η σωστή διατροφή περιλαμβάνει ισορροπία πρωτεΐνης, υδατανθράκων και λίπους: αυτά είναι γνωστά ως μακροθρεπτικά συστατικά και αρκετά από αυτά, μαζί με αρκετές ίνες και υγρά, θα σας αφήσουν ικανοποιημένους και χορτάτους.

Δώστε προσοχή στο σωματικό λίπος

Το ποσοστό σωματικού λίπους είναι η αναλογία λίπους προς το συνολικό σωματικό βάρος. Ο καθένας έχει (και χρειάζεται) λίπος. Υπάρχουν δύο τύποι: το απαραίτητο και το αποθηκευμένο, το απαραίτητο λίπος είναι σημαντικό καθώς το σώμα το χρειάζεται για να λειτουργήσει καλά. Αλλά ο άλλος τύπος, το αποθηκευμένο λίπος, είναι το αποτέλεσμα της κατανάλωσης πάρα πολλών θερμίδων και αυτός ο τύπος λίπους πρέπει να διατηρείται υπό έλεγχο.

Είτε πρόκειται για μια προσπάθεια βελτίωσης της υγείας σας είτε για να αποκτήσουμε την εμφάνιση που μας ενδιαφέρει, η καύση λίπους και η μυική τόνωση μπορεί να απαιτούν αλλαγές τόσο στη ρουτίνα άσκησης όσο και στη διατροφή μας. Αλλά μερικοί εύκολοι και γρήγοροι τρόποι με τους οποίους μπορούμε να αρχίσουμε να καίμε λίπος αμέσως, όπως προπόνηση δύναμης, κατανάλωση περισσότερης πρωτεΐνης, ύπνος οκτώ ωρών, μείωση της ζάχαρης, άσκηση ασκήσεων High-Intensity Interval Training (HIIT) και μείωση των θερμίδων.

Τί είναι το HIIT;

Το HIIT περιλαμβάνει σύντομες εκρήξεις έντονης άσκησης που εναλλάσσονται με περιόδους ανάκαμψης χαμηλής έντασης. Ίσως είναι η πιο αποτελεσματική μορφή άσκησης. 

Συνεχίστε να κινείστε

Τα γυμναστήρια, οι πισίνες και τα μαθήματα φυσικής άσκησης ενδέχεται να είναι κλειστά, αλλά προσπαθήστε να μην το χρησιμοποιήσετε ως δικαιολογία για να σταματήσετε να κινείστε – εάν η απώλεια βάρους είναι ο στόχος σας, τότε πρέπει να κάψετε περισσότερες θερμίδες από ό, τι καταναλώνετε, οπότε η άσκηση είναι σημαντική.

Ευτυχώς, υπάρχουν πολλές διαφορετικές ρουτίνες προπόνησης που στοχεύουν τους κύριους μυς στο σώμα μας και δεν απαιτούν απολύτως τίποτα εκτός από τη δική μας αποφασιστικότητα. Είτε θέλουμε να τονίσουμε τους κοιλιακούς μας, να χτίσουμε μυς στα χέρια μας ή να κάψουμε κάποιο περιττό κιλό γύρω απο την μέση μας, υπάρχει ένα μεγάλο εύρος διαφορετικών ειδών προπόνησης στο σπίτι που μπορούν να βελτιώσουν τη φυσική μας κατάσταση και τη δύναμή μας – συμπεριλαμβανομένων των push ups, squats, σανίδα για κοιλιακούς και προβολές ποδιών.

Εν τω μεταξύ, το τρέξιμο είναι μια δραστηριότητα που βοηθάει δραστικά και που εξασκεί την καρδιά μας, ενισχύει τα οστά και τους μύς μας, με πρόσθετα οφέλη για την ψυχική υγεία μας. Οπότε δεν υπάρχει λόγος για να μην ξεκινήσετε.

Διαλογισμός

Το να διατηρείτε το μυαλό σας σε φόρμα είναι εξίσου σημαντικό με το σώμα. Και τα δύο είναι πιο αλληλένδετα από ό, τι μπορεί να πιστεύετε. Διαλογισμός είναι να εκπαιδεύσουμε τον εαυτό μας, να παρατηρήσουμε τις σκέψεις μας με πιο προσεκτικό και συγκεντρωμένο τρόπο, για μια σειρά από οφέλη – από καλύτερο ύπνο και μειωμένο άγχος, έως αυξημένη συγκέντρωση και αυτογνωσία.

Δεν έχετε δοκιμάσει ποτέ τον Διαλογισμό; Δοκιμάστε αυτόν τον διαλογισμό πέντε λεπτών για αρχάριους:

  • Ρυθμίστε ένα χρονόμετρο για πέντε λεπτά. Κλείστε τα μάτια σας και χαλαρώστε.
  • Πάρτε μερικές βαθιές αναπνοές από το διάφραγμα σας, εστιάζοντας σε μια αναπνοή πέντε σημείων:
  1. Εισπνεύστε αργά από την κοιλιά σας
  2. Επεκτείνετε την αναπνοή στα πλευρά σας
  3. Στη συνέχεια στο στήθος σας
  4. Γεμίστε το στόμα σας με αέρα
  5. Κρατήστε την αναπνοή
  • Για την εκπνοή, ακολουθήστε αυτήν την ανάσα πέντε σημείων αντίστροφα. Εκπνεύστε από το στόμα, στο στήθος, στα πλευρά, μέχρι την κοιλιά και τελειώνοντας με μια παύση. Στη συνέχεια ξεκινήστε ξανά.
  • Κατά τη διάρκεια της αναπνευστικής ακολουθίας, φανταστείτε την ένταση που αφήνει το σώμα σας.
  • Συνεχίστε για πέντε λεπτά.
Μοιράσου το: