H συντήρηση του … τρομάζει και τους ζάμπλουτους.

Αν έχεις δώσει 2,5 εκατομμύρια και πλέον ευρώ για να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο σαν τη Bugatti Chiron αφενός είναι βέβαιο πως ανήκεις σε μια παγκόσμια οικονομική ελίτ και αφετέρου πως θα περιμένεις και η συντήρησή του να είναι ανάλογα ακριβή. Το πως αντιλαμβάνεται όμως κανείς το ακριβό είναι κάτι υποκειμενικό.

Στην περίπτωση της Chiron, όπως άλλωστε συνέβαινε και με τη Veyron, η Bugatti προσφέρει ένα παγκόσμιο πρόγραμμα συντήρησης. Έτσι έχει μια ομάδα 10 μηχανικών με την οποία οι κάτοχοι των hypercar της μπορούν να επικοινωνούν ανά πάσα στιγμή και όταν απαιτείται κάποιοι από αυτούς πηγαίνουν εκεί που είναι το αυτοκίνητο για τα απαιτούμενα σέρβις.

Το πρώτο εκ των οποίων γίνεται στους 14 μήνες ή όταν συμπληρωθούν 16.000 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει την αλλαγή των λαδιών -αυτό που χρησιμοποιεί η εταιρεία είναι το Castrol Edge Fluid Titanium Technology SAE 10W-60- των φίλτρων και του ψυκτικού του αντίστοιχου ψυγείου. Μαζί με αυτά αντικαθίστανται και οι συνολικά 16 τάπες αποστράγγισης, ενώ στην… καρτέλα που ανοίγει η πρώτη εγγραφή είναι περίπου 21.000 ευρώ.

Απαραίτητη διευκρίνηση: στις τιμές που αναφέρουμε δεν περιλαμβάνονται φόροι και ούτε έχουν ενσωματωθεί τα έξοδα μετάβασης και διαμονής των μηχανικών.

Το επόμενο βήμα είναι η αντικατάσταση δίσκων μαζί με τα τακάκια -από ανθρακόνημα οι πρώτοι, από 3D εκτυπωτή τα δεύτερα- και ακολουθεί η αλλαγή των υγρών των φρένων και των αντίστοιχων σωληνώσεων καθώς και οι καθαρισμός του όλους συστήματος πέδησης.

Οι νέες καταχωρήσεις στην καρτέλα είναι 50 + 50 χιλιάδες ευρώ, ενώ το πρώτο σέρβις περιλαμβάνει και αντικατάσταση ζαντών, με κόστος 40.000 ευρώ. Για τα λάστιχα η Bugatti δίνει χρόνο ζωής 16 ή 18 μήνες οπότε η λογική λέει πως αλλάζουν μαζί με τις ζάντες.

Οι επιλογές εδώ έχουν να κάνουν με τις προτιμήσεις του ιδιοκτήτη. Αν προτιμά την άνεση μπορεί να διαλέξει ένα από τα Pirelli Winter Sottozero 3, Michelin Pilot Sport PAX και Michelin Pilot Sport Cup 2 XL με κόστος πάνω κάτω 7.000 ευρώ για το σετ. Αν θέλει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση και συμπεριφορά στην πίστα η επιλογή του είναι μόνο μια: τα Michelin Pilot Sport Cup 2R, που έχουν εξελιχθεί ειδικά για τη Chiron και κοστίζουν το καθένα 9,000 ευρώ. Η τετράδα δηλαδή 36.000 ευρώ.

Από κει και πέρα πριν συμπληρωθούν τα τέσσερα χρόνια πρέπει να αλλάζουν και τα τέσσερα turbo της Garrett μαζί με τους εναλλάκτες, με κόστος περίπου 22 και 19 χιλιάδες ευρώ αντίστοιχα, ενώ μαζί τους πρέπει να αντικατασταθεί και το ρεζερβουάρ.

Ακούγεται περίεργο αλλά έτσι προβλέπεται, γιατί είναι κατασκευασμένο από βουλκανισμένο καουτσούκ με ενισχύσεις και από ανθρακόνημα και προφανώς φτάνει στο όριο της ζωής του. Το καινούργιο προσθέτει 37.000 ευρώ στο λογαριασμό, ενώ προκειμένου ο W16 των 8.000 κυβικών να λειτουργεί σωστά και να αποδίδει και τους 1.500 ίππους του χρειάζεται εκ νέου ρυθμίσεις που κοστίζουν 24.000 ευρώ.

Αν χρειαστεί καινούργιο παρμπρίζ κοστίζει 51.000 ευρώ ενώ τα μάκτρα των καθαριστήρων χρεώνονται το πραγματικά εξωφρενικό ποσό των 3.240 ευρώ. Στην περίπτωση που το χρώμα πρέπει να φρεσκαριστεί -ειδικά αν έχετε κάνει το λάθος να πάτε τη Chiron σε αυτόματο πλυντήριο που η Bugatti απαγορεύει ρητά- τότε θα χρεωθείτε με ακόμα 50.000 ευρώ. Πάνω κάτω.

Όσοι βλέπουν τη Chiron ως επένδυση και δεν την κινούν -φυσικά σταθμεύει σε κλιματιζόμενο και ελεγχόμενο χώρο- τότε η συντήρησή της θα τους κοστίσει λιγότερο: μόλις… 90.000 ευρώ κάθε 14 μήνες. Πάντως η Bugatti προσφέρει καταρχήν μια τετραετή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων που μπορεί να επεκταθεί σταδιακά και μέχρι τα 12 χρόνια.

Μοιράσου το: